Friday, April 1, 2011

saya nak hak saya..... boleh x???

KINI saya dah pun menjadi seorang blogger (sebab saya punya blog sendiri... walaupun kekadang tak dituruti tarikhnya)... memiliki blog sendiri membuatkan saya rasa seperti seorang wartawan, penulis, jurufoto, editor dan penerbit sekaligus..... HEBAT kan saya??? Korang ade.....** berangan jer lebih.... lari dari tajuk...kah kah

Tapi sebenarnye ape yg terpendam kat hati tuhan jer yang tahu......

**Esok esok kalo saya x buat kije

Jangan tanye saya kenape

**Esok esok kalo saya xder kat opis jer

Jangan tudoh saya mengulor memanjang

**Esok esok kalo saya buat muka dengan sape sape

Jangan tanya kenape muke saya mcm tembok pecah memanjang

**Esok esok kalo tengok meja saya bertimbun kije

Jangan nak tnye kenapa, amik la sendiri kije tu

**Esok esok kalo saya disuruh saya melawan

Jangan la nak amik hati, asek saya jer nak jage hati org

**Esok esok kalo saya cuti sehari x bitau

Jangan la nak tipon saya tnye pasal kije, mmg saya x nak angkat

**Esok esok kalo saya x dtg kije seminggu

Jangan paksa saya sebab saya tengah MOGOK...


Pasal apa saya nak MOGOK ?? pasal pandai BUAT JNJI tp x pandai nak KOTAKAN.... sape sape pon boleh ANGIN... lagi lagi yang melibatkan PERIBADI.....

mmg xder masalah yang xder jalan penyelesaian.... tp kalo masalah tu buat dek jer memang la mcm tu jer kan.....


· bulan pertame saya boleh RILEKS

· bulan kedua pon saya boleh SABO LAGI

· masuk bulan ketiga saya da ILANG SABO

RILEKS + SABO LAGI + ILANG SABO = MOGOK


Mmg ada pihak yang ckp saya x bersyukur... Bukan saya x bersyukur dengan rezeki yang diberi cume saya nak hak saya... dari saya buat kije x IKHLAS...

Semua tahu kan bile wat KIJE X IKHLAS same je mcm MKN GAJI HARAM.... so, saya x nak saya makan gaji haram... sebab bende remeh camni...bende ni sume boleh setel kalo org yang patot jalankan tugas tu amik tindakan.... kalo x boleh ckp x boleh, hitam putih sume keluarkan.... jangan nk diam diri...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...